perjantai 26. syyskuuta 2014

Renkaan tasapainotus

Tässä on koulun tasapainotus kone.

 


Aloitetaan rengas nostamalla koneeseen kiinni ja pyöritään kahvasta sopivaan tiukkuuteen.




Rengas mitataan tämmöisellä vekottimella.



Laitetaan sopivat säädöt koneeseen. 


Pyöritetään rengasta siitä kahvasta, mistä rengas piti kiristää ja pyöritetään siihen asti, kun kone piippaa.




Tämmöset lukemat tuli ja ne meinaa, sitä että sisäpuoli tarvitsee 15 gramman painon.



Ulkopuoli 20 grammaa
 

Tällä työkalulla irrotetaan tai asennetaan rengaspaino.



Tässä on 20 g ja 15 g ne mitä kone pyysi.



Paino asennetaan siten, että se missä on lovi, niin se löydään vanteen reunaan. Toiselle puolelle sama homma.




Nyt pyöritetään rengasta uudelleen ja saadaan lukemaksi 000 eli nyt se on hyvä.





Ulkopuolelle tuli se 20 g.


Homma on valmis kun lukemat on 000. Rengas on nyt saatu tasapainoon


 

1 kommentti: